Aankomst en dag 1 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van madrid2014 - WaarBenJij.nu Aankomst en dag 1 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van madrid2014 - WaarBenJij.nu

Aankomst en dag 1

Door: Yoeri Berendijk, Maxim Vonkerman

12 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Gisteren zijn we aangekomen bij Hostal Marlasca in hartje Madrid.
Stel je voor eerst zit je met regen en 13 graden in Nederland en twee en een half uur later zit je met zon en 30 graden in Madrid....geen chagrijnig gezicht gezien in Madrid.
Nadat iedereen geïnstalleerd was, hebben we een korte rondleiding gehad door Madrid. Vervolgens zijn een aantal studenten gaan eten en hebben ze het nachtleven verkend.

Vanmorgen om 9 uur stond het ontbijt voor ons klaar, nou ja ontbijt...een hartig broodje met jam en koffie die bij een aantal nogal zwaar op de maag viel...om dit te voorkomen hebben een aantal studenten nogal wat zakjes suiker in de koffie gedaan..

Na het ontbijt zijn we met de trein naar de universiteit van Madrid gegaan. Gelukkig namen we de kortste weg van het station naar de locatie, met een kleine 30 minuten waren we er al. Waar we van Professor Gustavo Sanchez een voorlichting hebben gehad over billinguaal onderwijs in Spanje... kort gezegd tweetalig onderwijs in Spanje. Hierna liepen we een nog kortere weg vanuit de locatie naar het station van welgeteld 3 minuten...Het leven kan zo simpel zijn.

Vervolgens zijn we met de trein terug gereden en is de groep in tweeën gesplitst. We hebben een korte stadswandeling van drie en een half uur gehad in het zonnetje... heerlijk.

Nu kleden we ons snel om en gaan heerlijk van het terrasje genieten met de nodige versnaperingen. De Spanjaarden eten hier om half 9, daar houden wij ons dan ook maar aan.

Morgen gaan we een les in het Engels geven aan twee basisscholen hier in de buurt. Daarover morgen meer.

• 13 Mei 2014 - 01:40

Hen :

Hoi allemaal
    Leuk om jullie zo te volgen
    Geniet ervan
    En tot zaterdag