Dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van madrid2014 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van madrid2014 - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Yoeri Berendijk, Maxim Vonkerman

13 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Vanmorgen vroeg hebben we ontbeten bij een restaurant om de hoek van het hostel, hier ontbijten we elke ochtend.

Na het ontbijt zijn we gaan lopen naar het treinstation. Het was hier op dat moment 17 graden en dat is toch best koud als je 30 graden gewend bent. Gelukkig werd daar niet veel over geklaagd en als er over geklaagd werd hoorde niemand het.
Met de trein zijn we naar de eerste basisschool gereisd waar we een les in het Engels aan de Spaanse kinderen moesten geven.
De school bevind zich in een wat armere wijk, de kinderen hier hebben hun Engelse taal (nog) niet echt onder knie, in tegenstelling tot de andere school daarover later meer.
Desalniettemin was het een enorme ervaring om op deze school een les in het Engels te verzorgen. De kinderen vonden het bijzonder dat wij bij ze kwamen kijken aangezien we als voetbalhelden werden onthaald.
Er werden namelijk ook aardig wat handtekeningen uitgedeeld.

Na de lunch zijn we naar de tweede basisschool gegaan in een wat ''rijkere'' wijk. De kinderen waren hier wederom enthousiast en besprongen ons letterlijk van achteren. Hello everybody welcome in Spain! was een zin dat we vaak te horen kregen.
We merkten meteen dat deze kinderen socialer waren in de omgang met anderen dan de school die we die ochtend bezochten.
Iedere student heeft wederom een halfuur durende les verzorgd voor de kinderen. Het thema was trouwens Dutch Art we hebben het daarom veel gehad over beroemde schilders als Rembrandt van Rijn en Piet Mondriaan.

Kortom het was een enerverende dag met veel nieuwe ervaringen die zijn opgedaan. Het verschil tussen de twee scholen was daarop geen uitzondering.

Morgen bezoeken we het Royal Palace van Spanje en gaan we naar Les Escorial. Daarover morgen meer van deze verslaggevers.

• 13 Mei 2014 - 22:42

Hen:

Hoi hoi
    Wat leuk om deze verhalen te lezen
    Jullie zijn weer ervaring rijker geniet nog lekker van deze reis
    Super ga zo door met elkaar
    Groetjes hberendijk

• 13 Mei 2014 - 22:47

Ans Pot:

Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Een bijzondere ervaring om zo door de kinderen zo onthaald te worden. Geniet er lekker van en stop alle ervaringen mooi in jullie rugzakje. Veel plezier en hopelijk morgen wat hogere temperaturen, anders zou je haast denken dat je in Nederland rondloopt!

• 14 Mei 2014 - 08:14

Anje Kuipers:

Leuk om te lezen! En vooral ook foto's plaatsen ;-). Heel veel plezier en vooral ook genieten van het heerlijke zonnetje. Kan een mens jaloers op worden. Maar ook hier gaat het weer wat beter worden. Have fun!