Dag 3 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van madrid2014 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van madrid2014 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Yoeri Berendijk, Maxim Vonkerman

14 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Allereerst willen wij dit verslag beginnen met het feliciteren van onze begeleider Henny want hij is vandaag jarig. Op je verjaardag op pad met 30 aanstaande professoren is niet niks natuurlijk, van harte!

Hoe deze dag begon?
Zoals altijd met een ontbijtje bij ons stamrestaurant La Carmela.
Hierna zijn we naar het Royal Palace gegaan. Eenmaal aan de poort moesten we 40 minuten wachten tot we naar binnen mochten. Dankzij het weer heeft niemand hierover geklaagd aangezien het zonnetje scheen en de siberische wind af en toe de kop op stak.
Nadat we meerdere malen zijn gefouilleerd en onze tassen waren doorzocht mochten we naar binnen. Eenmaal in het paleis kregen we een rondleiding. Eigenlijk mag je geen rondleiding geven evenals foto's maken... Ja ja leer die Spanjaarden ons Nederlanders kennen.. Kortom er zijn sappige verhalen verteld en meerdere kiekjes gemaakt onder andere van de troon en de eetzaal waar honderden mensen kunnen zitten. Het was interessant om te zien hoe luxueus de koning leeft in hartje Madrid.

Eenmaal buiten het paleis hebben we de trein gepakt naar Les Escorial. Gelukkig duurde de reis maar een uurtje van de 24 die deze dag kent.
Ik hoor iedereen denken wat is Les Escorial?
Les Escorial is de naam van het station waar we aankwamen in het dorpje San Lorenzo en in dat dorpje staat het oude immense paleis/klooster van Fillips II, de koning van Hispanje die wij vereren in ons volkslied.

Maar voordat we daar naar toe gingen heeft iedereen eten genuttigd op of bij het station.
We zijn nu een paar dagen in Madrid en dus zijn we aardig gewend aan de Madrileense prijzen. Ditmaal waren we buiten Madrid waar de prijzen schrikbarend laag zijn. Je kan je voorstellen dat er veel goedkope broodjes naar binnen zijn gewerkt want ja het geld moest op..
Met een volle maag gingen we op pad naar het paleis/klooster van Fillips II, we moesten in de brandende zon een halfuur de berg op naar het paleis/klooster, wat een luxe.
De groep werd daarna in tweeën gesplitst net zoals eergisteren bij de stadswandeling. We hebben de werkkamer van Fillips bezocht evenals zijn slaapkamer waarin hij is gestorven. Onder in het paleis/klooster liggen de graftombes van de koningen, koninginnen en de enige keizer, ook hier mochten we een kijkje nemen.

De zon moest het helaas twee uur zonder ons doen maar eindelijk waren we daar weer!
Een aantal studenten heeft voordat de terugreis naar Madrid begon weer een fortuin uit gegeven aan de Spaanse goedkope broodjes.

Nu gaan we ons op maken voor weer een avond terrassen in hartje Madrid.. Wat hebben we een zwaar leven...

Morgenochtend hebben we de keuze om ergens heen te gaan onder andere Plaza de toros , Santiago Bernabeu beter bekend als het stadion van Real Madrid of andere culturele bezigheden.
Morgenmiddag bezoeken we een Museum genaamd Prado.

Hierover morgen meer van uw verslaggevers ter plaatse.

P.S. De foto's van vandaag uploaden we morgen. De vraag waarom er niet meer foto's op deze site komen te staan is begrijpelijk maar het uploaden van 3 foto's duurt een halfuur aangezien de WiFi in het hostel niet zo goed is als Nederlanders gewend zijn. Zodra we in Nederland zijn gaan we meer foto's uploaden.

Adios!