dag 5 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van madrid2014 - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van madrid2014 - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: Yoeri Berendijk, Maxim Vonkerman

16 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Daar sta je dan..de laatste dag die je wist dat zou komen, is eindelijk hier.

Vandaag was de laatste volle dag dat we in Spanje waren. Vanmorgen al vroeg uit de veren, want om 8 uur stond het ontbijt klaar om vervolgens om 9 uur in de bus te stappen naar Toledo. Nou ja 9 uur.. De Spanjaarden hier hebben het niet zo met de tijd. Dat vonden we vandaag echter helemaal niet erg want onze grote vriend ,de zon, volgt ons iedere dag en was vanmorgen ook weer van de partij.
Eenmaal in de bus hebben een aantal studenten het slaaptekort van de afgelopen dagen maximaal ingehaald. Maximaal...tja dat is voor een aantal studenten hier wel een stopwoordje geworden deze week..samen met een paar andere woorden..die we hier niet gaan opschrijven. Een uur verder waren we aangekomen bij Toledo een mooie, oude Romeinse stad die op de werelderfgoed lijst staat, de hele stad inderdaad.

We begonnen met een stadswandeling van 2 uur. We liepen langs allerlei monumenten/ bouwwerken waar Henny en Sander ons alles over vertelden..Henny en Sander die twee zijn echt een topduo.. Ze wisten ons de hele week te boeien met hun verhalen over ene Karel, ene Fillips en el Henny(?) Zonder gekheid ze weten echt veel over de stad Madrid en Toledo, het zijn net levende encyclopedieën maar dan anders. Top!

In de middag was het tijd voor de lunch, een aantal studenten heeft van een heerlijke pizza genoten of van de plaatselijke M.

In de middag hadden we twee uur de tijd om zelf de stad te verkennen.
We kunnen jullie 1 ding vertellen..voor een moordenaar is dit een walhalla, niet zozeer dat het gevaarlijk is in deze stad helemaal niet zelfs maar om het feit dat op elke hoek van de straat een wapenwinkel zit vol met zwaarden en messen die je er kunt kopen.

Nu maken we ons op voor een laatste avond genieten van de avondwarmte, avondeten, de boompjes, de Heineken bar, klein beetje van de proppers...die behoorlijk irritant waren deze week.. En van de mensen die wanneer je aan eten bent je allerlei spulletjes willen laten kopen met de standaard zin: Hello my friend! Ja we waren van iedereen vrienden deze week..

Het was ons een waar genoegen om jullie, de thuisblijvers, op de hoogte te stellen van wat er hier allemaal afspeelde..bedankt voor het lezen en reageren!

Morgen vliegen we rond 11:15 weer naar Eindhoven en hopen we goed en wel om 13:40 te landen.

Morgen zullen we nog 1 keer een lijst met wist je datjes plaatsen zodat iedereen, en daar komt het stopwoord, maximaal kan nagenieten van deze week!

Uw verslaggevers ter plaatse,

Yoeri Berendijk en Maxim Vonkerman

• 16 Mei 2014 - 19:13

Ans Pot:

Leuk om jullie verslagen deze week te volgen! Geniet nog lekker van het laatste avondje Madrid. Goede terugvlucht morgen en speciaal voor jullie hebben de thuisblijvers ook hier voor een mooi zonnetje en lekker weer gezorgd!

• 16 Mei 2014 - 22:33

Hen:

Hallo allemaal
    Leuk om deze dagen jullie te volgen en hoe julie genieten van de zon bier en de verhalen van Henny en Sander wij hebben genoten van de verhalen geniet nog lekker van julie laaste dag en iedereen een goede terugreis
    Groetje hberendijk